Diskuze: integrace autistů d dnešní společnosti

« zpět na přehled témat
autor: Katka (ssst@seznam.cz)

Dobrý den, jsem studentkou psychologie a zabývám se problematikou integrace autistů do dnešní společnosti Ve své práci rozebírám téma integrace do školských zařízení, do zaměstnání a potom do společnosti ve smyslu zakládání rodin a partnerských vztahů. V rámci výzkumu se snažím zjistit názor veřejnosti zda do dnešní společnosti autisty integrovat lze nebo nelze a proč. Vzhledem k tomu, že široká veřejnost toho o autismu moc neví velice by mi pomohl názor Váš jakož to části veřejnosti s vhledem do problematiky autismu. Ráda bych vás tedy tímto způsobem poprosila o pomoc v podobě vašich názorů které mi jistě velice pomohou. Pokud si najdete chvíli čas posílejte mi je prosím na ssst@seznam.cz Předem moc děkuji

Vloženo 30.01.10 00:47

#1 DANA BARČÍKOVÁ (abifko@seznam.cz)

DOBRÝ DEN,mám syna, 6 let,vysokofunkční autista, chodí 6 měs. do běžné školky a má k ruce pedagog. asistentku.Pí. ředitlka při vyřizování této asistentky byla plná elánu,jak bude o syna postaráno,jaké různé aktivity se mu tak umožní.Bohužel skutečnost není tak růžová.Školka asistentku v podstatě využívá jako další učitelku pro všechny děti,syna se snaží z akcí jako jsou besídky,sportovní akce apod.,pod různými záminkami vyloučit.Naposledy teď děti jdou na Den Země,syn má být přeřazen do malého oddělení a pí asistentka jede s velkými dětmi na Den Země,odůvodnila mi to tak,že syna by si asi musela uvázat na provázek,aby se jí tam nestratil.Přitom má být k dispozici pouze jemu a další děti by ji zajímat neměly.Tom je sice hyperaktivní,má poruchu pozornosti a řeči,mentálně je ale úplně v pořádku a toto vše vnímá.Připadá mi,že v tomto případě školka ráda příjme příspěvky na itegraci,ale ta osobní péče je minimální.Pokud máte zájem jsem vám k dispozici na e-mailu.Hodně štěstí Dana B.

Vloženo 21.04.10 20:18

#2 Michaela