Diskuze: biopolární afektívní porucha

« zpět na přehled témat
autor: jana

Nemá někdo zkušenost, zda může být souvislost mezi maniodepresií a neléčenou celiakií?

Vloženo 10.10.11 22:28

#1 helena

Může.

Vloženo 10.10.11 23:37

#2 Robert

Jano, lepek bývá dokonce jedna z nejčastějších příčin bipolární poruchy. Já sice celiakii nemám, ale po zavedení bezlepkové diety jsem se maniodepresivní poruchy úplně zbavil. Dá se tedy říct, že ani nemusíte mít celiakii, přesto Vám lepek může vyvolávat psychické problémy.

Vloženo 11.10.11 08:17

#3 malkicova (sylva@malkicova.cz)

Můj zemřelý bratr měl epilepsii a maniodepresi.Bohužel až po jeho smrti jsem zjistila a lékaři mi to potvrdili, že tam s největší pravděpodobností byla souvislost s (jeho případě nerozpoznanou a tudíž neléčenou) celiakií.

Vloženo 11.10.11 08:46

#4 Františka

Zdravím všechny a chci se zeptat.Je opravdu velký výskyt těchto nemocí dohromady?A nemáme pak vlastně depku z celiakie?Moc tomu nerozumím a tak se ptám na zkušenosti vás ostatních :-) Co vlastně může přijít dřív ? Děkuju a nashledanou.

Vloženo 26.10.11 00:06

#5 helena

Neléčená celiakie vyvolává celou řadu zdravontích problémů a komplikací. Mezi ně patří právě i psychické problémy, deprese, stavy úzkosti, ale i epilepsie. Léčením celiakie se zpravidla tyto obtíže zmírní nebo dokonce zmizí. Kolik lidí má tyto příznaky a kolik lidí trpí těmito poruchami, aniž by mělo celiaki (tedy z jiných příčin) se neví, nejsou žádné statistiky. Ale pokud má někdo tyto zdravotní problémy, měl by být vyšetřen na celiakii.

Vloženo 27.10.11 13:41

#6 Františka