Diskuze: Bezlepková dieta a ovoce

« zpět na přehled témat
autor: Anna Jílková

Dobrý den, s bezlepkovou dietou jsem začala v říjnu a nyní jsem se v některé z publikací o bzl. dietě dočetla (+ jeden známý mi to i potvrdil), že lepkem je napouštěno ovoce a zelenina (jablka, rajčata..) transportovaná na velké vzdálenosti (tj. mám pocit vše, co je v obchodech běžně k dostání...), aby tuto cestu bez újmy vydrželo a vše zůstalo hezky lesklé... Je to pravda? To si mám jako dávat pozor i na ovoce a zeleninu?? A jak to mám jako poznat, jestli tohle jabko můžu a tamto ne??!!!

Vloženo 01.02.12 22:57

#1 xxx

To je hloupost. Studuji obor zabývajíci se skladováním a zpracováním rostlinných potravin. Je pravdou že jablka jsou někdy stříkány aby se leskly a nevysychaly ale tato látky nemají nic společného s obilovinami obsahující lepek. Tyto látky jsou lesklé ale ne lepkové. A jak by asi napouštěli treba jaklko vždyť by se poškodila slupka a jablko zkazilo. Nevěřte každému hlupákovi.

Vloženo 02.02.12 01:40

#2 Anna Jílková

jako zní to jako totální hloupost, ale když to bylo napsané i v tištěné příručce, kde to snad musí procházet nějakou korekturou atd., tak jsem o tom začala opravdu uvažovat... tak díky za uklidnění. A. J.

Vloženo 02.02.12 14:52

#3 Kačka (kacena.jindru@seznam.cz)

Nevím jestli máme stejnou brožuru,ale také jsem to četla.Ale neřeším to....Toto už tedy vážně ne :-)

Vloženo 02.02.12 19:35

#4 Zuza

Bezl.dietu držim něco přes 10.let s timto tvrzenim jsem se nesetkala přijde mi to už jako totalni blbost,nevěřte všemu co pišou radoby chytre knižky;-)

Vloženo 02.02.12 22:36

#5 no name