Diskuze: Výkonostní sport

« zpět na přehled témat
autor: Tomas

Sportujete zde někdo trochu více výkonostněji? Užíváte nějaké regenerační nápoje či gainery; existují vůbec nějaké které neobsahují glutamin? Děkuji za info.

Vloženo 17.04.09 01:12

#1 Pac (souriee@gmail.com)

glutamin je aminokyselina, té se bát nemusíš. Mate názvem, ale pro celiaky je neškodná. :-) Co děláš za sport? Pavla

Vloženo 17.04.09 10:35

#2 Tomas

Cyklistiku. Měl jsem problémy s BCAA od Nutrendu a R2 sport od Enervitu. Tak jsem pátral až zjistil, že tyto produkty obsahují hydrolizátovou bílkovinovou směs s glutaminem (z pšenice)-Leucin, a pšeničný škrob.

Vloženo 17.04.09 15:22

#3 Pac (souriee@gmail.com)

hold doplácíme na to že pšenice je tak oblíbená a levná. Já tyhle doplňky spíš jen příležitostně kradu bráchovi, co jsem se dívala na složení tak tam taky všude pšenice je. Ale prolaminy bohaté na glutamin má třeba i kukuřice, takže možná se něco pro celiaky najde. A když ne, tak pořádnej steak s kukuřicí na grilu to nahradí. :-)

Vloženo 18.04.09 12:27

#4 Tomas

Souhlasím, ale vědomě nic s lepkem užívat nechci. Včera večer jsem trochu prohledával web, a na jedněch stránkách věnovaných kulturistice našel náhrady, v kterých jsou tyto potřebné aminokyseliny obsaženy. Hlavně tam byl tvaroh a hovězí :o) Takovou dietu si nechám líbit. Ještě musím přepočítat, váhu masa-tvarohu/cenu v porovnání s objemem regeneru/cenou, abych věděl kolik čeho je potřeba sníst a jak to vyjde cenově. Drsné, že? Psal jsem do Enervitu, zdali by mi mohli poslat nějaký přehled jejich produktů, které neobsahují lepek. Tak uvidíme, zdali se ozvou.

Vloženo 18.04.09 22:37

#5 Pac

Tak to dej vědět, až (nebo spíš jestli?) se ti ozvou. Já jsem se o svojí celiakii dozvěděla teprv v lednu, takže to "příležitostně kradla" je ještě z doby předtím, teď už to samozřejmě nedělám. Ani nesportuju na takové úrovni abych tyhle doplňky nějak potřebovala - hraju badminton, ale jen na nižší krajské úrovni, spíš pro radost než na výkon. A hovězí a tvaroh povídáš? Tak to jo, takovou dietu to beru. Zrovna dneska jsem k obědu dělala mletý hovězí "garam masala" - mňam mňam.

Vloženo 18.04.09 23:40

#6 Sylva (malkicova@seznam.cz)

Pac, jak děláš to mlété hovězí garam masala? Toto koření používám,ráda tedy obohatím jídelníček zajímavým receptem. Sylva

Vloženo 19.04.09 09:06

#7 Pac

recept byl na Garam masala od Vitany, ale už jsem tohle koření dlouho neviděla. Mleté hovězí - ca 300g, jedna cibule, jedno rajče (nemusí být), buráky, rozinky, menší bílý jogurt. Koření: zázvor - ca 3cm, 2 větší stroužky česneku, koriandr, kukruma (většinou nedávám, neb jí nemám), 5-10 kuliček nového koření, špetka chilli, muškátového květu, hřebíčku a skořice, sůl. Všechno koření a cibuli na drobno nakrájím, resp. nové koření rozdrtím v hmoždíři, nasypu na maso, zaliju olejem (obyč. slunečnicový), přidám buráky, promíchám a nechám do druhýho dne uležet. Pak na pánvičce lehce osmažím rajče, přidám maso, osmažím, až je to skoro hotové přidám hrst rozinek, jogurt a krátce podusím. Příloha rýže nebo chleba. Tohle množství je na tři větší porce, většinou nám ještě stejně kus zbyde. Místo kurkumy občas přisypu Kari koření Tesco - má podobný složení jako tenhle recept. Bez kurkumy a s víc chilli a nového koření v tom nakládám maso na grill. Přeji dobrou chuť :-)

Vloženo 19.04.09 10:43

#8 Tomas

Tady máte skopírovaný text od fa. Enervit. Kdo by chtěl poslat origoš mail, nechť mi dá vědět kam ho zaslat. Dear Tomas, the Enervit Products that are gluten free certificate are: Enerzona Snack Mela Enerzona Snack Arancia Enerzona Snack Yogurt Enerzona Snack Crispy vanilla Enerzona Snack Nutrition Frutti Rossi Enerzona Snack Nutrition Cioccolato Enerzona Soia Drink Enervit Protein snack soia cioccolato Enervit Protein Vaniglia Enervit Protein Soia Drink Fructofin Magnesio Potassio Best Regard Equipe Enervit

Vloženo 20.04.09 21:56

#9 Tomas

Věděl by někdo odkud se bere a co je glutamová kyselina? Samotný název ve mě budí nedůvěru...

Vloženo 22.04.09 23:13

#10 franta

Tomasovi:NechciTi"kecat"do toho,na jaké úrovni máš sportovat. Už dávno znám rčení "sportem ke zdraví","zdraví za sport" a "vrcholovým sportem k trvalé invaliditě".Nevím,na které "úrovni" by měl sportovat celiak a nevím ,kterým se řídíš Ty. Ovesné vločky nemohou obsahovat gliadin, (pokud nejsou kontaminovány během "výroby").Obsahují ale avenin,který je podle některých studií pro celiaky rovněž nevhodný,i když méně ,než prolaminy z pšenice(gliadin) ,žita(secalin) a ječmene(hordein). Co se týká kyseliny glutamové,tak si to zadej do "gůglu"a počti si .Je tam toho habaděj. Zdraví "franta"..

Vloženo 23.04.09 05:52

#11 Tomas

Franta: Bavíme se o sportu na amatérské úrovni s cíleným tréninkem a doplňcích výživy, běžně dostupných kterémukoli člověku (asi jako např. vitamín C v lékárně). Ale to není podstatné. Podstatné je to, že zde máme výrobky (které obsahují proteiny rostlinného původu), které jsou v celiakii, nebezpečné a po pouhém přečtení složení běžný člověk ani netuší z čeho ty ,,sračky" jsou vyrobeny. Takže si koupíš třeba BCAA, kde je uvedeno složení: L-Leucin, L-Valin, L-Isoleucin. Důležité je, že je na balení uvedeno jak efektivně chrání a regeneruje, ale že ani firemní odborný poradce (lékař) si nedokáže dát do souvislosti celiakie a původ L-Leucin je otázka k zamyšlení. Možná že ani neví co to celiakie znamená, či jakého jsou původu přísady jeho výrobku. Podobně kys. glutamová - reklamní heslo Jaru: odkud se bere? by mohlo být za ní připisováno. Ovšem zajímavé čtení bylo o výsledném produktu E621 :o) a světovém označení třeba v US: MSG. To ovesné vločky: doufám, že můj příspěvěk nevyzněl jako že jsou vhodné pro bezlepkovou dietu (uvedl jsem v něm že nejsou ze strany obchodu nabízené jako bezlepkové - vhodné pro bezlepkovou dietu). Tak teď nevím jak s tím Zdravím, tak radši na Zdraví... :o)

Vloženo 23.04.09 22:44

#12 franta

Tomasovi:Mám pocit,že jsi v tom gůglu nenašel ten "správný" odkaz- http://www.bodybuilding.cz/divis/aminokyseliny_popis_funkce_s_zamerenim_na_vyuziti_v_kulturistice.html (pokud se to nepřenese,tak to opiš do vyhledávače).Je to dost široké pojednání o aminokyselinách s přihlédnutím ke sportu. A tu "úroveň"si musíš nastavit podle svých schopností,s přihlédnutím k tomu,že celiakie představuje určitý hendikep-nevíš přesně,jak dlouho Ti celiakie škodila a jestli ty škody byly "vratné",nebo Ti něco zůstalo napořád. Přeji Ti hodně úspěchu,ve sportu i v životě. "franta".

Vloženo 24.04.09 07:02

#13 Tomas

Franta: Na www.bezlepkovadieta.cz jsem našel že BCAA při bezlepkové dietě ano, kulturistika ano (tak zřejmě i jiné sporty). Celiakii mám od ,,narození", otázkou ale zůstává, jak říkáš co ta potvora nadělala než se na to přišlo. Budu se muset poradit s nějakým odborníkem, nejlépe asi s ošetřujícím lékařem prof.Nevoralem.

Vloženo 24.04.09 08:09

#14 Tomas

Ještě pro zajímavost: 22.6.2008 22:00:55 Otázka: ----- Dobrý den ,je pro celiaka nevhodné amino bcaa??? ,s obsahem složení: L-leucin 2000mg L-valin 1000mg L-isoleucin 1000mg L-glutamin 2000mg Vitamín B610mg kiselina citronová a přírodně identické aroma,konzervanty: sorban draselny,benzoan sodný,methylparaben,sladidla :aspartam acesulfam K,pyridoxin hydrochlorid, Může celiak cvičit a posilovat? Může požívat MCT oleje? a tzv.kreatin? Děkuji 23.6.2008 9:46:13 Odpověď Dobrý den. V nutrendu Animo bcaa jsem nenašla nic pro celiaka závadnélo. L glutamin je neesenciální aminokyselina. MCT olej se vyrábí z rostlinných olejů (kokosového a palmojádrového), proto neobsahuje lepek. Také creatin není pro bezlepkovou dietu zakázaný. Celiak může samozřejmě cvičit a posilovat. Důležité je přísné dodržování bezlepkové diety! S pozdravem Iva Svobodová-Bušinová, Poradenské centrum pro celiakii a bezlepkovou dietu

Vloženo 24.04.09 08:16

#15 franta

Tomasovi:Každopádně se poraď s prof.Nevoralem a vždycky(při objevení nějakého zdravotního problému) ,měj na mysli tu celiakii-podle slov Dr.Utěšeného:"Je to mnohem složitější,než jsme původně mysleli". Zdraví "franta".

Vloženo 24.04.09 09:07

#16 Tomas

Od Ing.Petra Havlíčka výživového specialisty z Jste to co jíte (který je též na bezlepkové dietě) jsem byl upozorněn, že v BCAA v pevné formě (tablety) by se mohl vyskytovat glutamin, případně škrob. Po kontaktování fa. Nutrend (což mi doporučil), mi bylo sděleno, že do BCAA tablet takovéto věci nepřidávají, ale nemohou zaručit, že se tam nevyskytne stopové množství (záleží na ostatních látkách které mohou být zrojem lepku). Proto je v mém případě vhodné používat tekutá BCAA jelikož BCAA jsou vyráběna synteticky a tudíž nemohou obsahovat lepek.

Vloženo 25.04.09 23:27

#17 simona (simonakratka@atlas.cz)

Ahoj, jaké máte kdo zkušenosti se skákacími botami? Dostala jsem od přítele jako dárek k narozeninám poukázku na hodiny s profesionálním učitelem , který mě naučí na skákacích botech, těším se moc, ale nevím co od toho čekat. Jinak koho by to zaujalo a chtěl někoho obdarovat tak, jako přítel mě, tak nabídku najde na zlutaraketa.cz. Mějte se a dík za odpověď

Vloženo 30.07.09 12:37

#18 Bedřich

Já z doplňků výživy používám jen neochucené proteiny od firmy 4fintess. Všem chemickým "sračkám" se vyhýbám. Myslím, že neochucený syrovátkový protein je jediná věc, která celiakovi v žádném případě nemůže uškodit.

Vloženo 31.07.09 15:00

#19 David

Beřichu, mají výrobci toho neochuceného proteinu nějaké www stránky? Rád bych ho taky objednal, protože začím dělat kulturistiku.

Vloženo 31.07.09 15:12

#20 Bedřich

Omlouvám se, ale v předchozím příspěvku jsem zkomolil název výrobce dodávající neochucený protein. Správně je to 4fitness. Jejich stránky jsou: www.4fitness.cz

Vloženo 31.07.09 15:18

#21 Tomas

Bedřichu věřím, ale stejně jde o to, jestli se tam ve výrobě nezachytí stopové množství (Pokud je to v pevném skupenství). Pak je jedno jestli je ochucený, nebo ne. (Předpokládám, že když ho užíváš a nemáš problémy asi je vše v pořádku). Zajímalo by mě jestli Ti protein přináší/sl nějaké zlepšení. Dík!

Vloženo 01.08.09 07:25

#22 Bedřich

Tomasi, lepek tam určitě není, to bych už měl pozitivní testy. Jinak, nabral jsem z tohoto proteinu za 4 měsíce 9 kilo svalů.

Vloženo 01.08.09 09:51

#23 Tomas

Bedrich: tak to se mi opravdu líbí!; jen ještě upřesnění produktu, měl jsi na mysli tuto?: http://www.4fitness.cz/produkty/protein-pure-whey-80-700-kc-syrovatkovy-koncentrat-p-48/

Vloženo 01.08.09 23:22

#24 Bedřich

Tento koncentrát používám večer před spaním. Těsně po cvičení beru syrovátkový izolát, je rychleji stravitelný.

Vloženo 02.08.09 17:53

#25 Nováček

Chlapi, díky moc za výborný typ!!! Já si tyto neochucené proteiny určitě objednám, protože z ochucených proteinů je mi špatně. Umělá sladidla mi působí trávicí problémy. Myslíte že nesnášenslivost umělých sladidel souvisí nějak s mojí celiakií???

Vloženo 05.08.09 11:05

#26 Libor

Mám stejné zkušenosti, že mně umělá sladidla nedělají dobře. N azákladě tady vašich zkušeností jsem si od 4fitness koupil neochucený syrovátkový protein izolát a včera ho poprvé vyzkoušel. Je vážně dobře stravitelný a objevil jsem jka ho dobře ochutit. Zamíchal jsem do 30 gramů proteinu lžičku vanilkového cukru, lžičku kakaa a špetku skořice. Pak jsem to smíchal se dvěma deci vody a bylo to moc dobré, chutnalo mi to víc, než kdejaké drahé umělé proteiny.

Vloženo 07.08.09 11:49

#27 Bedřich

Libore, já si protein míchám občas s marmeládou a je to taky chutné. Docel ami ale chutná i protin neochucený jen tak namíchaný do vody.

Vloženo 09.08.09 19:18

#28 Petr (mordy.fpr@seznam.cz)

Libore, Bedřichu, na Vaši diskuzi jsem narazil náhodou a moc díky za tipy. Stejně se ještě zeptám, jak vidíte užívání creatinu. Je skutečně bezlepkový?

Vloženo 13.08.09 11:42

#29 Bedřich

Creatin je sice bezlepkový, ale osobně ho neberu, protože tato látka dělá trávicí problémy dokonce i zdravým lidem, tak to jako celiak nebudu riskovat. I perfektně zdravý člověk po kreatinu prý často trpí nadýmáním, střevní hnilobou, porušením střevní mikroflory a mimo jiné hrozí poškození ledvin. I když teda je kreatin bezlepkový, já ho nikdy nezkoušel a zkoušet rozhodně nebudu!!!

Vloženo 13.08.09 12:51

#30 Petr

Bedřich: Ok, asi máš pravdu. Takže ty jako celiak jsi pouze na proteinu, o kterém píšeš výše nebo využíváš ještě jiný výrobek.

Vloženo 13.08.09 14:18

#31 Ján (matuzalem6@atlas.sk)

chlapi diky moc, cital som si tu vsetko, pretoze tiez zacinam cvicit a potrebujem pribrat, velmi mi to mohlo...:)

Vloženo 07.11.09 10:36

#32 Samuel

Taky musím poděkovat, hlavně Liborovi. Dal jsem na jeho radu a koupil syrovátkový proteinový izolát a konečně jsme přibral (za tři měsíce 6 a půl kila). Bezlepkovost neochucených proteinů můžu optvrdit, protože kdyby tam lepek byl, tak už to dávno na sobě poznám. Mně stačí jedna nechtěná kontaminace ve stopovém množství a okamžitě se mi to vyrazí na kůži, takže jsem si jistý, že neochucené proteiny lepek neobsahují.

Vloženo 17.11.09 16:07

#33 Petr

Můžu taky potvrdit nepřítomnost lepku v těchto výrobcích. Já si pro jistotu nechal u Státní zemědělské a potravinářské inspekce udělat rozbor. Bylo to teda u Protein Pure Whey 80, ale ten CFM Protein Isolat bude jistě taky v pohodě, tak jak říká Samuel.

Vloženo 30.11.09 14:09

#34 Sampler1 (Kourilak@seznam.cz)

Ahoj,cvičím již spoustu let, ale bohužel před dvěma měsíci mi zjistily, mam alergii na lepek. Z vašich příspěvku sem trochu zmatený. Ted teda vůbec nevím jestly můžu užívat BCA, GLUTAMIN, KREATIN se zdá v pořádku co sem se tak dočetl? Díky

Vloženo 22.01.10 11:04

#35 Martin (xzvonek1@mendelu.cz)

Sice starší topic, ale odpovím, třeba to někomu pomůže. BCAA,creatin, všechno v pořádku. Jen pozor na pomocné látky. Mě osobně dělají problémy s stearanem hořečnatým, proto užívám BCAA a horu jiných doplňků jen v želatinových kapslých(ty by lepek snad obsahovat neměly). U glutaminu musí být glutamin a ne k.glutamová(občasný obchodní trik, tak pozor)jinak na celiac.com jsem našel spousty pozitivních ohlasů na glutamin, hlavně na zlepšení stavu střeva....necvičící populace 2g dennně, cvičící 5g denně kulturisti 10-30, creatin pouze čistý, zjistit si zemi původu, Číně nevěřit.

Vloženo 01.06.11 10:18

#36 Drew

Ze všeho nejví cjsem si oblíbil tento bezlepkový protien: http://www.4fitness.cz/vyhodna-baleni/hydro-hydrolyzat-proteinu-1kg-halal-kosher-p-790/ Mám díky pozdě diagnostikované celiakii zničené střevo a tento jediný protin trávím v pohodě, a přibral jsem na něm slušně i svaly.

Vloženo 13.09.12 12:43

#37 Lohniský

Drew, vypadá to na super protein pro celiaky. Díval jsem se na odkaz a přímo tam píšou, že hydrolyzovaný protein se hodí pro osoby s poruchou trávení. Takže pro nás jak dělané. Taky se mi nedaří přibrat, tak snad díky tomuto výrobku se mi to konečně povede.

Vloženo 13.09.12 12:51

#38 Lohniský

Tak už ten protein tři dny beru a musím říct, že stravitelnost je výborná. Jediná chybička je, že chutná hořce, ale tak bohužel chutnají všechny hydrolyzované proteiny. Většina výrobců ochucuje hydroproteiny příchutí hořká čokoláda. Já to udělal podobně, přidal jsem kakao a trochu hroznového cukru a dá se vypít v pohodě.

Vloženo 20.09.12 08:41

#39 Drew

Já mám přemnoženou plíseň, takže nemůžu kakao ani žádné curky, přesto jsem objevil způsob, jak ochutit hydrolyzovaný protein. Místo místo kakaa dám karob a místo cukru stévii nebo xylitol.

Vloženo 20.09.12 14:11

#40 Jana (j-markova@email.cz)

Zajímavá diskuze, bratr denně cvičí a hodně sportuje. Oba máme celiakii a docházíme na gastroenterologii k MUDr. Compelovi (Č.Budějovice). Snad to není moc reklama, ale myslím že bratr má přímo od lékaře také nějaký potravinový doplněk vhodný při cvičení a celiakii. Koukala jsem a má je na stránkách http://www.gastrocompel.cz/pages/seznam_a_cenik_produktu/custom_page.htm?execution=e13s1 Jinak pokud jste někdo z JČ a sháníte dobrého gastrologa, tak po zkušenosti s gastroskopií na které jsem u něj byla ve středu opravdu můžu doporučit Budějovice. Takový lidský a profesionální přístup se ve zdravotnictví moc nevidí a jsem jim za to vděčná.

Vloženo 10.11.12 21:01

#41 jami

Pro Jana: Od dvanácti let (nyní 32) mám crohnovu chorobu.Na doporučení jsem též docházel k MUDr. Compelovi. Nechci dělat anti reklamu ale díky tomuto doktorovi jsem prodělal 3 téměř závažné operace během půl roka. Takovej odborník na gastronomii, že když jsem měl absces a trápily mě bolesti zad a měl velké a dlouho trvající horečky, tak jediný na co se tento doktor zmohl, že mě napravoval jakýmisi cviky a dával brufen, a to nekecám. Když už se to nedalo, tak jsem vyrazil na gastro do nemocnice ČB(tam tomu rozumí), udělali mi CT a hned na sál pod kudlu. Už je to nějakej čas, možná se situace zlepšila ale jak slyším toto jméno, tak se křižuju :) Přeju ti ale jen ty dobré zkušenosti a hlavně hodně zdraví.

Vloženo 11.11.12 22:38

#42 HaVita (havita@seznam.cz)

Po přečtení výše probírané problematiky nám prosím dovolte, abychom Vám představili bezlepkové vysocekvalitní a chutné proteinové tyčinky od německé firmy Seitenbacher. Nyní je nabízíme za akční cenu. Více naleznete http://www.havita.cz/cs/8-tycinky Načerpejte energii a s chutí do toho :)

Vloženo 11.11.12 22:48

#43 Jana

Jami: No to je mazec a já ho tady tak vychvaluju, to mě teda mrzí tvoje nepříjemná zkušenost. Já byla fakt nadšená, že i takový zážitek jako je gastroskopie se dá udělat s lidským přístupem, šetrně a s humorem. Diagnózu potvrdil, našel i něco navíc, všichni příjemní, no byla jsem spokojená tak snad to tak vydrží i příští návštěvu až půjdu na kontrolu. Tobě také hodně zdraví a samé dobré doktory (i když nejlepší je nepotřebovat žádného) :)

Vloženo 14.11.12 18:44

#44 Jami

Jana: Je pravda, že jsem si s ním vždy dobře pokecal o všem možným a vše bylo fajn a já byl spokojen. Bohužel moje nemoc měla takovej průběh a on jako profík v mých očích selhal ale třeba to i pro něj bylo ponaučení. Už to bylo v roce 2003, spousta věcí se mohlo změnit, snad. Jen chci říct, pokud budete mít nějaké problémy (samozřejmě nikomu nepřeju), mažte na gastro do nemocnice, přeci jen mají větší možnosti - myslím hlavně technický.Jano, hlavně Tě nechci ničím strašit, spíš dávám do placu mé zkušenosti. Přeju pěkný den. Jami

Vloženo 14.11.12 20:03

#45 Jami

Ještě se omlouvám za narušení vlákna Crohnem :) Původně jsem koukal kvůli těm energetickým věcem. Ty tyčinky na www.havita.cz nevypadají špatně. Máte někdo zkušenosti?

Vloženo 14.11.12 20:09

#46 Karel

Dobrý den, beru od 4fitness ten pure whey 80 protein a jsem s ním spokojený, chtěl bych se zeptat, jestli je od nich bezlepkový i gainer http://www.4fitness.cz/produkty/gainer-20-nitrix-oxid-sacharidak-45kg-850kc-p-323/, děkuji.

Vloženo 29.11.12 16:54

#47 René

Karle, jejich gainer je taky bezlepkový.

Vloženo 30.11.12 15:52

Vepište pes pozpátku. Toto je spamová ochrana.
CAPTCHA
Opište text z obrázku
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.