Dobrý den, při bezlepkové dietě jsem hodně nabrala váhu, i když nesním toho tolik, nevíte, kde může být chyba? Jak dietě odlehčit, abych šla naopak s váhou dolů, a to co jsem nabrala alespoň trochu redukovala?

Pokud více pečete,tak omezit pečení,časté přibírání je z více škrobu v bezlepkovém pečivu a potravinách.Odlehčit jedině tím že omezíte pečivo,a budete na křupavých chlebech.dle mého tedy..

Dobrý den, mám stejný problém u dítěte. Strašně pribira, už nevím co ji dávat jiného, porce malé, pohybu hodně, sladké minimálně a kila leti nahoru. Kam vlezu, všude poslouchám řeči, že je silná, že jak může dítě na dietě být silné. Někdy mám chuť ji narvat lepkem ať zase zhubne :-( Nevím co dělat, stojící to vse za houby. Člověk vaří každé jídlo, práce, peněz, odříkání a výsledek posměch okolí. Křupavé chleby mi taky líbí nedoporučuji, že mají špatný glikemicky index.

Dobrý den, týden držím bezlepkovou dietu, ale stav mi přijde spíš horší, hrozně rychle jídlo strávím a všechno mi přijde vyjde bez toho, aby se mi něco uložilo. Ráda bych přibrala měřím 165 cm a vážím 53kg. Otočí se to někdy (kdy?), nebo je jinde problém

Vendulo, nemáte kromě celiakie ještě problém s mléčnými výrobky? Kasein a laktózu tráví hodně celiaků špatně a nemohou přibrat.

Dobrý den, mám problém s přibíráním. Mám alergii na lepek a mléko, vadí mi i kasin. Měřím 167 cm a vážím 51 kg teď jsem zase 2 kila zhubla. Dietu dodrzuji, ale nemůžu přibrat. Váhu si držím nebo jdu dolů. Poraďte mi prosím, co jíst, abych trochu přibrala

Pro Evu... Jsem stejný případ, alergie na mléčnou bílkovinu to dost komplikuje, skoro bych řekl, že je sama o sobě horší, než celiakie. U mě se hubnutí zastavilo a začal jsem přibírat až po 4 letech na dietě. Důležité je nekompromisně dodržovat obě diety, bezlepkovou i bezmléčnou a uzdravit tenké střevo. Pokud možno omezit restaurace a hromadné stravovny, kde na tyto diety nejsou vybaveni!!! Přesvědčil jsem se o tom mnohokrát, že dokonce profesionální kuchaři nemají jasno v tom, kde je vlastně mouka, jsou schopni nabídnout kuskus, apod. Nejoblíbenější finta je nabízet smažené ze stejného friťáku, kde smaží řízky... Pro nabírání váhy je důležité to střevu co nejvíc ulehčit, jíst co nejvíce rozmělněnou stravu, případně k většímu jídlu si dát trávící enzymy. Vhodné je se pokusit zpomalit metabolismus, minimálně zkusit omezit nebo úplně vypustit černou kávu. Alespoň na měsíc dva a uvidíte. Dál doporučuji přečíst knihu "střevo není tabu". No a protože poškozené střevo netráví ani cukry, přibírat není jednoduché. Je potřeba cvičit, jíst dostatek nemléčných bílkovin, aby se nerozpadly ty zbytky svalů, co nám zůstaly a zkusit přidat na tucích, ale těch zdravých. Moje oblíbené energetické jídlo na přibrání je např: Rozmix vlašské ořechy (cca 11 ks) s chia (1 lžička) a lněným semínkem (1 lžíce), pak osladím trochou javorového nebo agáve sirupu (ty mě nenadýmají, max dvě lžíce) a smíchám s uvařenými bezlepkovými těstovinami (nejlépe vrtule). Ty ještě prokápnu olivovým olejem, aby nebyly uplně suché. No a prakticky každý den si dělám proteinový drink, nejradši mám Vegan protein od Weidera, příchuť kapučíno, je sice dražší, ale chuťově asi nejlepší :-) se sojovým mlékem a trochou vody. A každý den cvičím. Nesmí se to ale přehnat, stačí 15 - 30 minut. Zaměřuju se na jednoduché základní cviky jako dřepy, kliky, shyby, lehy sedy... Je třeba takto zastavit rozpad svalů, které moc nepoužíváme... Díky špatnému vstřebávání se časem ozvou klouby a šlachy, s tím se dá celkem počítat. Zvláště u těch, co pracují manuálně. U mě se objevily postupně "golfové" pak tenisové lokty, samozř. nehraju ani golf ani tenis. Zkusil jsem alavis, ale žádná hitparáda to není... ale to už je jiný příběh. Přeju optimismus a neztrácet naději, bude určitě líp. Líp než před dietou. T.

Přidat příspěvek do diskuze